Vilkår og betingelser

1. RETURPOLITIK

Kontakt ballonkompagniet.dk, før du returnerer en vare.

Du kan returnere en vare inden for 30 dage efter leveringen. Varen skal være ubrugt. Hvis varen er ødelagt eller brugt, bliver den ikke refunderet. Sørg for at vedlægge kontaktoplysninger sammen med returpakken og om muligt forsyne os med et trackingnummer og en kort beskrivelse af din sag.

ballonkompagniet.dk anbefaler, at du får en kvittering og et pakke-id for returpakken fra leveringstjenesten, da det gør det lettere at følge returforsendelsen, hvis der er behov for det. Du modtager en tilbagebetaling fra ballonkompagniet.dk, hvis varen kan returneres. Hvis du betalte via faktura, har vi brug for et bankkontonummer for at overføre pengene. Det er lettest at sende kontonummeret via mail.

1.2 VARER DER IKKE KAN RETURNERES

Balloner der er pustet op med luft og eller helium. For eksempel varer under kategorien “Giv en ballon”.
Samt  produktet “Ballon med eget billede”.

1.3 LEVERING

Hvis du vil returnere din vare, skal du kunne fremvise en kvittering eller et købsbevis. Du må ikke sende varen til producenten. Du skal sende din vare til: ballonkompagniet.dk,  Jernbane Allé 97, 2720 Vanløse, Danmark

Du er ansvarlig for betaling af dine egne forsendelsesomkostninger, når du returnerer varen. Forsendelsesomkostningerne refunderes ikke. Hvis du modtager en tilbagebetaling, trækkes omkostningerne forbundet med returforsendelsen fra tilbagebetalingen. Det varierer, hvor lang tid det tager at bytte et produkt, afhængigt af hvor du bor.

Hvis du sender en vare med en værdi på mere end DKK 500,-, bør du sende den som pakke, så den kan spores, eller købe leveringsforsikring. Vi garanterer ikke, at vi modtager returforsendelsen.

Ballonerne du finder på vores webshop er ikke oppustet ved levering, medmindre andet er udtrykkeligt bestilt eller på forhånd skriftlig aftalt med Ballonkompagniet.

For alle folie og bubble balloner kan  der fra pakningen opstå små prikker i printet, dette vil ikke blive anset som værende fejl på produktet.

1.4 Fortrydelsesret

Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret skal nedenstående formular udfyldes og sendes til ballonkompagniet.
Til: 
Ballonkompagniet ApS 
Jernbane Allé 97, 2720 Vanløse
eller pr. e-mail til: info@ballonkompagniet.dk 
 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om levering af følgende tjenesteydelser: 

Ordrenummer (hvis bestilling lavet via webshop):

Bestilt den: 
 
Forbrugerens navn: 
 
Forbrugerens adresse: 
 
Forbrugerens underskrift: (kun hvis formularens indhold meddeles på papir): 
 
Dato:

 

2. TILBAGEBETALINGSPOLITIK

Vores politik gælder i 30 dage. Hvis der er gået 30 dage siden dit køb, kan vi hverken tilbyde at refundere eller bytte varen. Varen kan returneres, hvis den er ubrugt og i samme stand, som da du modtog den. Den skal også være i den originale emballage.

2.1 TILBAGEBETALINGER

Så snart vi har modtaget og gennemgået din returvare, sender vi en mail om, at vi har modtaget returvaren. Vi informerer også om, hvorvidt returvaren godkendes eller afvises.

Hvis den godkendes, behandles din tilbagebetaling, og pengene sættes ind på dit betalingskort eller tilbagebetales via den oprindelige betalingsmetode.

2.2 DELVISE TILBAGEBETALINGER

I visse situationer ydes kun delvise tilbagebetalinger (hvis relevant): Bøger med tydelige brugspræg, cd’er, dvd’er, software, videospil eller plader, der er blevet åbnet. En vare, der ikke er i den oprindelige stand, som er ødelagt eller mangler dele af årsager, der ikke skyldes vores fejl. Varer, der returneres mere end 30 dage efter leveringen.

2.3 FORSINKEDE ELLER MANGLENDE TILBAGEBETALINGER

Hvis du ikke har modtaget en tilbagebetaling endnu, skal du tjekke din bankkonto igen. Kontakt derefter din kreditkortudbyder. Det kan tage noget tid, før tilbagebetalingen vises. Kontakt derefter din bank. Der er ofte behandlingstid, før en returbetaling sættes ind. Hvis du har foretaget dig alt dette, og du stadigvæk ikke har modtaget tilbagebetalingen, kan du kontakte os på info@ballonkompagniet.dk.

2.4 UDSALGSVARER

Varer til normal pris kan refunderes. Det kan vores udsalgsvarer desværre ikke.

2.5 OMBYTNINGER

Vi bytter kun varer, hvis de er fejlbehæftede eller ødelagte. Hvis du vil bytte varen til den samme vare, skal du sende en mail til os på info@ballonkompagniet.dk og sende din vare til: ballonkompagniet.dk, Jernbane Allé 97, 2720 Vanløse, Danmark

3. FORTROLIGHEDSPOLITIK

3.1 HVAD GØR VI MED DINE OPLYSNINGER?

Når du køber en vare i vores butik, indsamler vi – som en del af købs- og salgsprocessen – de personlige oplysninger, som du giver os, f.eks. navn, adresse og mailadresse.

Når du besøger vores butik, modtager vi også din computers IP-adresse automatisk, så vi kan få oplysninger om din browser og dit operativsystem.

3.2 MAILMARKETING

Med din tilladelse sender vi muligvis mails om vores butik, nye produkter og andre opdateringer.

3.3 SAMTYKKE

Når du giver os dine personlige oplysninger for at fuldføre en transaktion, bekræfte dit kreditkort, afgive en ordre, træffe aftale om en leverance eller returnering af et køb, giver du samtidig dit samtykke til, at vi indsamler oplysningerne og udelukkende bruger dem til det pågældende formål.

Vi beder også om dine personlige oplysninger af en sekundær årsag, nemlig marketing. I den forbindelse vil vi enten spørge dig direkte om dit samtykke eller give dig mulighed for at sige nej.

3.4 TILBAGETRÆKNING AF SAMTYKKE

Hvis du efterfølgende skifter mening, kan du når som helst trække dit samtykke til, at vi må kontakte dig, fortsætte med at indsamle, bruge eller offentliggøre dine oplysninger, tilbage ved at kontakte os på webshop@ballonkompagniet.dk eller skrive til os på: ballonkompagniet.dk, Eskjærvej 15, kld, 2720 Vanløse, Danmark

3.5 OFFENTLIGGØRELSE

Vi offentliggør muligvis dine personlige oplysninger, hvis det kræves af den gældende lov, eller hvis du overtræder vores Aftalevilkår.

3.6 WEBSHOP

Vores webshop hostes hos AWS (Amazon Webservices) på servere lokaliseret i Irland, og drives af WooCommerce , der giver os mulighed for at sælge vores produkter og tjenester til dig. Dine data bliver gemt på vores servere, der er hostet hos AWS. Her er dine data lagret sikkert bag en firewall.

3.7 BETALING

Hvis du vælger en direkte betalingsgateway til at fuldføre dit køb, benytter vores betalingsgateway fra en tredjepart muligvis dine kreditkortoplysninger til det formål. Se 3.8.

3.8 TREJDEPARTSTJENESTER

Som hovedregel vil de tredjepartsudbydere, som vi benytter, kun indsamle, bruge og offentliggøre dine oplysninger i den udstrækning, det er nødvendigt for at kunne levere de tjenester, som de yder os.

Visse tredjepartstjenesteudbydere som f.eks. betalingsgateways og andre der behandler betalingstransaktioner har deres egne fortrolighedspolitikker i forhold til de oplysninger, som vi skal levere til dem i forbindelse med dine købsrelaterede transaktioner. I forbindelse med disse udbydere anbefaler vi, at du læser deres fortrolighedspolitikker, så du kan forstå, hvordan dine personlige oplysninger håndteres af disse udbydere.

Vær opmærksom på, at visse udbydere kan være placeret i eller have faciliteter, der ligger inden for en anden jurisdiktion end enten dig eller os. Så hvis du vælger at fortsætte med en transaktion, der involverer tjenester fra en tredjepartstjenesteudbyder, kan dine oplysninger blive underlagt lovene i den eller de pågældende jurisdiktioner, hvor tjenesteudbyderen eller dens faciliteter er placeret. Når du forlader vores butiks websted eller omdirigeres til et tredjepartswebsted eller en tredjepartsapplikation, er du ikke længere underlagt denne fortrolighedspolitik eller vores websteds aftalevilkår.

3.9 LINKS

Når du klikker på links i vores butik, kan du blive dirigeret væk fra vores websted. Vi er ikke ansvarlige for fortrolighedspraksissen på andre websteder og opfordrer dig til at læse deres fortrolighedserklæringer.

3.10 SIKKERHED

For at beskytte dine personlige oplysninger træffer vi rimelige forholdsregler og følger branchens bedste fremgangsmåder for at sikre, at oplysningerne ikke på uhensigtsmæssig vis går tabt, misbruges, tilgås, offentliggøres, ændres eller ødelægges. Hvis du giver os dine kreditkortoplysninger, krypteres disse oplysninger vha. SSL-teknologi (Secure Socket Layer) og gemmes med en AES-256-kryptering.

3.11 MYNDIGHEDSALDER

Når du bruger dette websted, erklærer du, at du er myndig der, hvor du har bopæl, eller at du er myndig der, hvor du har bopæl og har givet os dit samtykke til, at dine mindreårige pårørende må bruge dette websted.

4. Giv en ballon

4.1 Generelt

Kategorien Giv en ballon er helium fyldte balloner, vedlagt en hilsen, pakket i en fin kasse og leveret til den ønskede leveringsadresse. Balloner i kategorien giv en ballon leveres kun i københavn og omegn. En liste over byer vi leverer til kan findes her https://ballonkompagniet.dk/giv-en-ballon-leveringsoversigt/.

 

4.2 Levering

Bestilles giv en ballon med levering INDENFOR Ballonkompagniets leveringsområde vil Ballonkompagniets chauffører stå for leveringen. Ballonkompagniet leverer alle ugens dage inklusiv weekend og helligdage. Du vælger den ønskede leveringdato, når du indtaster leveringsoplysningerne. Under normale omstændigheder vil levering ske mellem kl 8-18.
Er der ingen hjemme ved levering vil pakken blive placeret foran døren.

Bestilles giv en ballon med levering UDENFOR Ballonkompagniets  leveringsområde vil Postnord stå for leveringen. Her vil ordren blive afsendt hverdagen før den ønskede dato for levering. I ca. 97% af tilfældene vil  ordren blive leveret dagen efter. Ballonkompagniet vil derfor ikke kunne holdes ansvarlig eller erstatningspligtig ved forsinket levering i forhold til den ønskede leveringsdato.

Ved valg af levering med Postnord vil ordren tidligst blive afsendt hverdagen efter bestilling.

4.3 Opbevaring og håndtering af oppustede balloner

Ballonerne skal opbevares indenfor i stue temperatur og må ikke udsættes for temperatursvingninger. Ballonerne må ikke komme i kontakt med skarpe og/eller spidse genstande og skal holdes væk fra sollys.

Oppustede balloner kan ikke tåle at blive udsat for et pres, stød eller slag da de kan sprænge. Efter levering kan ballonens levetid ikke garanteres, da den ikke længere bliver håndteret af Ballonkompagniets personale.
 

4.4 Annullering og refundering af giv en ballon ordrer

Ved bestilling af giv en ballon bliver din ordre speciel lavet til dig efter dine ønsker, hvorfor den 14. dages fortrydelsesret bortfalder, så snart ballonerne er pustet op.

5. Dekorationer

5.1 Betalingsmetoder

Ved bestilling af ballondekorationer er der følgende betalingsmuligheder.
Forudbetaling via betalingslink.
Kontant / MobilePay ved levering.
Faktura Netto 8 dage.

5.2 betalingsbetingelser

Ved betaling via faktura gælder netto 8 dage, medmindre andetskriftligt er aftalt inden tilbuddet afgives.
Ønskes længere betalingsfrist efter tilbuddet er accepteret vil der blive pålagt et gebyr på 500kr.

6. ÆNDRINGER AF DISSE AFTALEVILKÅR

Vi forbeholder os retten til når som helst at ændre vores aftalevilkår, hvorfor du bør gennemse dem jævnligt.

Ændringer og afklaringer træder i kraft umiddelbart efter, de er blevet offentliggjort på webstedet.

Hvis vi foretager væsentlige ændringer af denne politik, får du besked om, at den er blevet opdateret, så du er klar over, hvilke oplysninger vi indsamler, hvordan vi bruger dem, og under hvilke forhold, om nogen, vi bruger og/eller offentliggør dem.

Hvis vores butik opkøbes eller lægges sammen med en anden virksomhed, overføres dine oplysninger til de nye ejere, så vi fortsat kan sælge produkter til dig.